نـــــــــارون

ساخت وبلاگ
نارون، وبلاگ اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری پیرامون فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی در زمینه ادیان و عرفان و نهج‌البلاغه و مثنویاین وبلاگ توسط دانشجویان استاد بخشعلی قنبری اداره می‌شود.*************************کانال اختصاصی دکتر قنبری در پیام‌رسان‌های تلگرام و  سروش و ایتا: https://telegram.me/Dr_qanbarihttp://sapp.ir/bang_e_mana http://eitaa.com/bang_e_mana****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در اینستاگرام:https://www.instagram.com/bang_mana/****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در فیس‌بوک:https://www.facebook.com/bang.e.mana/****************************انتشارات نوشناخت #ناشر آثار دکتر#بخشعلی_قنبریhttps://www.instagram.com/no.shenakht/****************************Naarvan, Dr. Bakhshali Ghanbari'sPersonal Blog about Scientific  Research Activities in the field of Religion and Mysticism and  Nahj ul-Balāghah and  MasnaviThis blog is run by students of Dr. Bakhshali Ghanbari. نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 172 تاريخ : شنبه 25 فروردين 1403 ساعت: 20:45

قنبری در ابتدا با بیان اینکه در طول تاریخ شیعه و سنی در مورد امام علی(ع) نظرات مختلفی بیان شده است به نحوی که برخی ایشان را بر مسند خداوندی نشاندند و برخی هم بعد از رحلت پیامبر(ص) ایشان را حتی بر روی زمین برنتابیدند و از افراد دیگر پایین‌تر دانستند. او با تقسیم طرفداران علی(ع) به افراطیون (مانند علی‌اللهی‌ها)، معتدلان و فروکاهندگان، دسته سوم را مورد اشاره خود قرار داد و گفت این دسته، محبان کم‌بصیرت امام علی(ع) هستند که نادانسته به ایشان ظلم می‌کنند.این پژوهشگر نهج‌البلاغه در مورد دسته اخیر گفت که این دسته، علی را در یک یا چند ویژگی خلاصه می‌کنند. برخی از اینها علی(ع) را فقط زاهد، برخی فقط سیاست مدار و … می‌دانند. وی با بیان اینکه در گروه فروکاست‌گرایان، دسته‌ای که اتفاقاً رواج بیشتری دارند کسانی هستند که او را به شمشیر خلاصه می‌کنند و او را یک فرد نظامی، قهار و همواره شمشیر به دست و خداوند شمشیر معرفی می‌کنند و روی سخن بنده با اینهاست.قنبری با بیان اینکه در شجاعت علی هیچ شکی نیست و شحاعت ایشان به طور متواتر ثابت شده است. منتها نکته در اینجاست که این دسته از علی فقط یک نظامی تولید کرده است و با صراحت و البته با کمال بی‌دقتی، کشته شدن هزاران نفر را به علی نسبت می‌دهند و به آن هم افتخار می‌کنند! مثلاً می‌گویند که علی در یک نیم روز، ۴ هزار خوارجی را کشت. در حالی که اگر کسی بتواند در یک نیم روز، ۴ هزار انسان را بکشد باید به این فکر کرد که به احتمال بسیار قوی، خطایی کرده باشد در حالی که ما امام(ع) را معصوم می‌دانیم! ضمن اینکه این دسته، اصلاً به عواقب و لوازم مقتضیات این نوع از توصیف مولا توجه ندارند. اگر این اوصاف را نوجوانان و جوانان عرضه کنید، آیا آنان فکر نمی‌کنند که این انسان چ نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 173 تاريخ : شنبه 25 فروردين 1403 ساعت: 20:45

نارون، وبلاگ اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری پیرامون فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی در زمینه ادیان و عرفان و نهج‌البلاغه و مثنویاین وبلاگ توسط دانشجویان استاد بخشعلی قنبری اداره می‌شود.*************************کانال اختصاصی دکتر قنبری در پیام‌رسان‌های تلگرام و  سروش و ایتا: https://telegram.me/Dr_qanbarihttp://sapp.ir/bang_e_mana http://eitaa.com/bang_e_mana****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در اینستاگرام:https://www.instagram.com/bang_mana/****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در فیس‌بوک:https://www.facebook.com/bang.e.mana/****************************انتشارات نوشناخت #ناشر آثار دکتر#بخشعلی_قنبریhttps://www.instagram.com/no.shenakht/****************************Naarvan, Dr. Bakhshali Ghanbari'sPersonal Blog about Scientific  Research Activities in the field of Religion and Mysticism and  Nahj ul-Balāghah and  MasnaviThis blog is run by students of Dr. Bakhshali Ghanbari. نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 173 تاريخ : شنبه 25 فروردين 1403 ساعت: 20:45

طرماح جاری در ارادت... و خدا را می­خوانم جرعه ای از ارادت طرماح را به ما هم عنایت کند که با کوچک­ترین ناراختی حتا با ناراحتی های موهوم مسیر خود را ناتمام بگذاریم و در این راه حاضر نباشیم کوچک­ترین آسیبی به ما برسد چه رسد به اینکه جان در طبق اخلاص نهیم و آن را نثار مولایمان بکنیم. شگفتا درطی 30 سال گذشته با مدعیان پرشماری مواجه شدم که به من قول همراهی دادند و راه تمام نشده، برگشتند و مرا در پیچ و خم­های پیش رو تنها گذاشتند و به مسیر ناماندگار خود بازگشتند. کاش اینان نیم نگاهی به وعده­های چون قند خود می­نگریستند و ارزیاببی واقع بینانه­ای می­کردند و در مسیر خود دقت می­کردند و آرامان­های خود پیش رو می­آوردند و از نو آغاز می­کردند و راهروان علی(ع) را تنها نمی­گذاشتند.من این آدمیان را به­شدت دعوت به خواندن مناظره طرماخ با معاویه فرا می­خوانم تا دیر نشده در تصمیمات خود تجدید نظر کنند و این اندازه میان معرف و محبت و عمل خود شکاف را شاهد نباشند و نسبت به هماهنگی آنها اهتمام بورزند و مدعیات محبت آمیز خود را در عمل به ظهور رسانند.طِرِمّاح بن عَدِی الطائی (زنده در ۶۰ق)، از کوفیانی و از یاران امام علی(ع) و امام حسین(ع) و از شاعران شیعه بود که اراادتش به علی(ع) را بر همه دنیا ترجیح دادپس از جنگ جمل امام علی (ع)، در پاسخ نامۀ معاویه، نامه‌ای نگاشت، طرماح آن نامه را به شام و نزد معاویه برد.[۷] او وقتی که بر معاویه وارد شد گفت: السلام علیک ایها الملک؛ سلام بر تو‌ای پادشاه. معاویه گفت: چرا مرا امیرالمؤمنین خطاب نکردی؟ طرماح در پاسخ گفت، مؤمنان ما هستیم، چه کسی تو را بر ما امارت داده که تو را امیر بخوانم؟ او در مناظره با معاویه با فصاحت و بلاغت سخن گفت:حضرت جواب نامه را اين­گونه نوشت:از طرف عبد نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 9 فروردين 1403 ساعت: 23:04

نارون، وبلاگ اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری پیرامون فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی در زمینه ادیان و عرفان و نهج‌البلاغه و مثنویاین وبلاگ توسط دانشجویان استاد بخشعلی قنبری اداره می‌شود.*************************کانال اختصاصی دکتر قنبری در پیام‌رسان‌های تلگرام و  سروش و ایتا: https://telegram.me/Dr_qanbarihttp://sapp.ir/bang_e_mana http://eitaa.com/bang_e_mana****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در اینستاگرام:https://www.instagram.com/bang_mana/****************************صفحه اختصاصی دکتر بخشعلی قنبری در فیس‌بوک:https://www.facebook.com/bang.e.mana/****************************انتشارات نوشناخت #ناشر آثار دکتر#بخشعلی_قنبریhttps://www.instagram.com/no.shenakht/****************************Naarvan, Dr. Bakhshali Ghanbari'sPersonal Blog about Scientific  Research Activities in the field of Religion and Mysticism and  Nahj ul-Balāghah and  MasnaviThis blog is run by students of Dr. Bakhshali Ghanbari. نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 373 تاريخ : پنجشنبه 9 فروردين 1403 ساعت: 23:04

هفت معنای عقلانیت خدیجه(س)یک استاد ادیان و عرفان تشریح کرد؛هفت معنای عقلانیت در وجود حضرت خدیجه(س)/ خدیجه انتظار نبوت جدید را می‌کشید. خدیجه (س) از کتب آسمانی آگاه بوده و به علت کثرت اموال و املاک به ایشان ملکه بطحاء گفته می‌شد که بطحاء به مکه و اطراف آن می‌گفتند. از نظر عقل و زیرکی ایشان جایگاه بالایی داشته و به همین علت، قبل از اسلام به ایشان طاهره مبارکه و سیده و سرور زنان گفته می‌شد.به گزارش خبرآنلاین به نقل از مبلغ، دکتر بخشعلی قنبری استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در رشته ادیان و عرفان است و شناخت خوبی از ادیان پیش از اسلام دارد. مطلب زیر متن پیاده شده سخنرانی وی با موضوع «حضرت خدیجه نماد عقلانیت زن» در روزهای اخیر است که ایشان در آن با بر شمردن هفت معنا از عقلانیت، تجلی آنها در همسر بزرگوار پیامبر(ص) را بررسی نموده است.در جهان اسلام، نقطه شروع عقلانیت زن در تراز انسان و مسلمان، با حضرت خدیجه (س) است. به این دلیل که در آن زمان، حدود سال ۵۸۰ میلادی، در شبه جزیره عربستان زن خیلی جایگاهی ندارد، البته در سرزمین های دیگر ، وضعیت اینگونه نبود و خیلی موقعیت بهتری دارد. مثلا در مسیحیت در قرن هفتم، شاهد به ظهور رسیدن بانوانی بسیار فرهیخته هستیم، هم زمان با آن در دین بودایی، شاهد به ظهور رسیدن زنان تراز اول هستیم. بنابراین در شرق و غرب عالم، وضعیت تا حدودی مطلوب بوده است. زن جایگاه خوبی داشته است. حتی در مناطق مختلف شبه جزیره عربستان، وضعیت یکسان نیست. در بعضی از مناطق آن زن بسیار وضعیت ناگواری داشته و در بعضی دیگر زن، ممدوح شعرا بوده است. البته از جایگاه بالایی برخوردار نبوده است و به همین اندازه که زن حق حیات دارد و می تواند زندگی کند و ممدوح شعراست، یعنی وضعیت خوبی به نسبت دیگر م نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 9 فروردين 1403 ساعت: 23:04